Öt ország hágói (2019.08.17-25) 3 nap szabadsággal!

Öt országot behálózó hágótúra. 2800 méter felett motorral, több, mint 30 hágó, csodás látványutak, eldugott ösvények.
Sasfészek, König-see, Krimml, Gerlos, Hintertux, Brennero, Timmelsjoch, Ötztaler gleccser, Kaunertaler gleccser, Samnaun, Livigno, Umbrail, Stelvio, Gavia, Vaduz, Neuschwanstein, Garmisch, Fedaia, Falzarego, Giau, Furcia…
A felsorolás közel sem teljes, a szállások fantasztikus történelmi hotelek, pazar kilátással bíró családi szállodák.
Gyere és töltsd meg a nyarat kanyargós élményekkel!

Ausztria (A), Svájc (CH), Németország (D), Olaszország (I), Lichtenstein (FL)

A túra távja cca. 3400 km, 9nap, 8 éjszaka. nehézsége: közepesen nehéz Max létszám: 7 fő

Motoros kétágyas szobában   790,- Euro

Motoros egyágyas szobában 1090,- Euro

Motoros utassal kétágyas szobában 1380,- Euro

A díj tartalmazza a 8 éj szállást, reggelit, utolsó esti vacsorát, hágóbelépőket, alagút díjakat. osztrák pályamatricát.

A díj nem tartalmazza a napközbeni étkezéseket, vacsorákat, egyéni szükségleteket, üzemanyagot, magyar autópálya matricát, függőhíd és felvonó belépőket, és minden olyat ami fent nem lett felsorolva.

motorosturazas@gmail.com

Kategória:

Leírás

1. nap Találkozás Budaörsön, majd autópályán Hegyeshalomig. Itt belevetjük magunkat az osztrák alsóbb rendű utakba, felváltva pályázunk és kalandozunk, hogy odaérjünk esti szállásunkra, Berchtesgaden környékére. A napi táv cca. 600 km

 

2. nap Reggelit követően irány a Sasfészek, azaz Hitler egykori nyaralója, fent a hegy tetején, ahova busszal jutunk fel. Rövid távolba nézés, ismerkedés a történelemmel, majd busszal vissza a motorokhoz. Ezután, ha az időjárás is szeretné, hajókázunk Németország legszebb taván a Kőnig-seen. Ha ezt is meguntuk máris kezdődhet a kaland! Megkerülve a tavat elhaladunk a Zell am See mellett, majd útba ejtjük a Krimmlvízesét és a Gerlost. A nap végére Ausztria egyik legjobb síterepe mellett szállunk meg, ahol nyáron is 20 km-nyi sípálya működik. A napi táv 200 km.

3. nap Bereggelizünk, majd elhagyjuk a gleccsert, megkerüljük a hegyet és a Brenneren keresztül lemegyünk Olaszországba, egészen Bolzánóig kacskaringózunk és ámulunk. De nem érjük be ennyivel ezen a napon, hiszen ezernyi kanyart veszünk célba és gyűrünk magunk alá, de csak azért, hogy a túra egyik legszebb hágóját elérjük. Timmelsjoch, mely 2500 méter fölé repít minket, majd leereszkedünk egészen 1500 méterig…))) Szállásunk az osztrák Längenfeld városkában lesz, mely a Söldentől alig 8 km-re található. A napi táv 360 km

4. nap Jóllakunk, majd irány a hegy! Ja hogy ezt már mondtam? Nos, még fogom is néhányszor ezen a túrán. Szóval irány a hegy….méghozzá egy újabb gleccser, az Ötztaler gleccser, ahol a túra legmagasabb pontján leszünk motorral, hiszen 2800 méter felett leszünk picivel, talán még havazni is fog (tavaly esett). Lejövünk, megnézünk egy szép vízesést, ahova hihetetlen kanyargós út vezet. Innen is visszajövünk, és becélozzuk a túra másik legszebb útját a Kaunartaler gleccser utat. Az út tetején ott hagyjuk a motorokat, majd felvonóra szállunk és felmegyünk egészen 3300 méterre, hógolyózunk és megállunk az osztrák – olasz határvonalon. Innen is visszamotorozunk, majd átcsempésszük magunkat Svájcba, pontosabban Samnaunba, ahol olcsó a cigi, parfüm, arany és a benzin, ugyanis vámmentes terület. Miután bevásároltunk irány a hegy..ja ezt már mondtam..de akkor is, hiszen túránk talán legnehezebb napja tart majd. Benyomulunk Svájc hegyei közé, fel és le, átcsapatunk az Umbrail hágón, belépünk a macskaevők országába és a Stelvio hágó megmászása után megérkezünk esti szállásunkra Stelvio környékére. A napi táv 340 km

5. nap Megint eszünk, mert adnak, megint megyünk a hegyre, mert az szép és jó. Gaviapass, majd ismét Svájc, majd ismét vámmentes terület Livigno. Miután televettük a dobozokat, megtankoltunk, tovább motorozunk, ismét Svájc lankáin. Kicsit kevesebb kanyar, kevesebb hágó, de délutánra elérjük Vadúzt, ami Lichtenstein fővárosa. Kicsi sétafikálást követően már csak kevés km és megérkezünk szállásunkra, milyen fura, de ezen a napon osztrák szálláson alszunk..))) A városka Feldkirch, ide érkezik a vonat, ha Bécsben felszállunk rá. A napi táv 330 km.

6. nap Bőségesen bereggelizünk, majd irány a hegy! Basszus, csak ismétlem önmagam…de ez van! Ilyen hágó, olyan hágó, de csak azért, hogy eljussunk Füssenig. Mi az érdekessége? Hát csak annyi, hogy Németországban van! Naugye, van meglepetés bőséggel..)) Viszont alig motorozunk (a napi távnál látjátok) így már ebédre ott leszünk. Miért is? Jogos a kérdés..csupán azért, mert innen indul a busz (vagy lovaskocsi) ami felvisz a hegy háromnegyedéig, ahonnan gyalog (ha túléljük) felkúszunk a Disney-t is megihlető kastélyhoz, melynek neve: Neuschwanstein kastély. Ez lesz tehát a délutáni program. Miután ez véget ért, a romantikus út végén visszatérünk Füssenbe a hotelhez, ahol jól megérdemeljük a pihenést. A napi táv 160 km

7. nap Megint bereggelizünk, mint állat…Motorozunk, hágót hágunk, belépünk Ausztriába, megnézzük a világ leghosszabb tibeti stílusú függőhídját, sőt a jó kondiban levők fel is mennek! Nem érjük be ennyivel, hiszen utunkat folytatva keresztül hajtunk Garmisch-Partenkirchen városán, (itt tartják a Bmw találkozót, de nem ekkor) ami még érdekes, hogy ez Németországban van. Úgy járkálunk át a határokon, mint Pistabácsi a kocsma küszöbén. Mivel ez nekünk édeskevés, így hát ismét átmegyünk a Brenner hágón, Itália földjére hajtva a motorokat, hogy megint irány a hegy! Leküzdve a hegyeket – völgyeket, kanyarokat, megérkezünk egy csodás kis falucskába, ahol egy késő reneszánsz belsővel, történelmi hotel vendégei leszünk. A napi táv 320km

8. nap Bőségesen bereggelizünk, hiszen ezen a napon légvonalban alig teszünk megy száz kilométert, de motorok számlálója jóval többet fog mérni. Több 2000 feletti hágót is érintünk, körbekarikázzuk a hegyeket, le, majd újra fel és még feljebb. Az összes arra érdemes olasz utat felkeressük. Ezen az estén Kötschach környékére jutunk el, ahol a túra (sajnálatos módon) búcsúvacsoráját fogjuk elfogyasztani. A napi táv 340 km

9. nap A finom reggelit követően még megmásszuk a Turracherhöche csúcsát, persze csak motorral, még pár kisebb átjárón átmegyünk, majd befordítjuk irányba a motorokat, irány a hegy! Ja…nem…(már úgy megszoktam) szóval……irány…….haza….(( A napi táv Budaörsig 680 km