Összefoglalva 2017-ben

Megérkeztünk, a motorokat lecsutakoltuk, szépen letakartuk a garázsban, a ruhákat kitisztítva beakasztottuk a szekrénybe.

A fotelban hátradőlve nézegetjük a fotókat, a temérdek videó visszarepít az egyes túrákra, mosolyogva emlékszünk a vicces történetekre, melyek az idei, 2017-es év motoros túráin az Élményfaktort jelentették.

Gyors összegzés, mely büszkeséggel tölt el minket, hiszen ebben az évben 10 motoros túrát hirdettünk meg, egy részük gyorsan megtelt résztvevőkkel, néhány később, de volt olyan is, ahol csak fél házzal indultunk útnak. De ami számunkra fontos: egyetlen túrát sem kellett törölni a naptárból, mind a 10 megrendezésre kerül a résztvevők nagy megelégedettségére.

Igyekeztünk, mint mindig érdekes útvonalakat, célpontokat keresni, hogy minél szélesebb réteget tudjunk kiszolgálni. Márciusban Marokkóval kezdtünk, ahol már húsz fok feletti hőmérséklet várt ránk. Spanyolországból indultunk és ide is tértünk vissza.

Áprilisban 5 napot motoroztunk Horvátország, Bosznia, Montenegró, majd ismét Horvátország, Bosznia, Horvátország, Bosznia, Magyarország. Csodás időnk volt, fantasztikus csapatunk, szuper utakon motoroztunk.

Április végén elrepültünk Thaiföldre, ahol 30 fokos verőfényes napsütésben motoroztunk, hajókáztunk, piacoltunk, hegyet másztunk, Buddha szobrot látogattunk, elefántot etettünk.

Májusban 6 csodás napot töltöttünk Szlovéniában remek motorosokkal, pedig alig motoroztunk, cserébe a legszebb, legkülönlegesebb barlangokban csavarogtunk, a legszebb helyen vacsoráztunk, hétemeletes várat vettünk be, vízesést csodáltunk, szurdokban barangoltunk és az olasz tengerparton is időztünk.

Júniusban kis létszámmal egy igazi kalandtúrán vettünk részt, hiszen bérelt motorokkal meghódítottuk a világ második legmagasabb közútját a Pamír Highway-t, mely 4655 méter magasan fut. Motoroztunk a tadzsik – afgán határ mentén, egy életre szóló kalandot éltünk át.

Miután kipihentük a kalandot, július közepén egyik nagy kedvencünk következett, ötödik alkalommal is találtunk érdekes látnivalót Norvégiában. Meglátogattuk Finnországban a Mikulást, megcsodáltuk Lappföldet, vártuk a köd felszállását Európa legészakibb pontján, majd ezernyi fjordot, vízesést, tengeröblöt hódítottunk meg, felgyalogoltunk a világ egyik legszebb helyére a Prédikálószékre, kétszer átléptük a sarkkör vonalát és éjfélkor még olvastunk a teraszon a világosban, napsütésben.

Az augusztus nagyon aktívra sikeredett, miután 6 napot töltöttünk Erdély legszebb részein. Hágókat hágtunk, barlangot bámultunk, kanyarban kanyarogtunk és fantasztikus összetartó csapatunk egyként élte meg a túra minden pillanatát.

Pár napot pihentünk csupán és máris pakoltuk a motorokat kamionra, majd mi is repültünk Londonba, hogy az év talán legfantasztikusabb túráját megéljük. Anglia, Skócia, Man sziget, észak-Írország, Írország útjain motorozva láttuk a legkisebb házat Walesben, megmásztunk két veszélyes hágót, 25 és 30%-os emelkedővel, hajtűkanyarokkal, versenykört futottunk a Man TT pályán, sirályokat etettünk a Sky szigeten (bár ez nem önkéntes volt..)) 400 éves whiskey gyárat látogattunk, fasor ölelésében fotózkodtunk.

Szeptemberre déli irányba állítottuk a gépeket, Szerbia, Koszovó, Macedónia átszelésével Görögországig motoroztunk, majd keresztül motoroztuk Albániát, Montenegrót, mely után Horvátország és Bosznia következett. Kilenc napot töltöttünk itt, fürödtünk a tengerben, elhagyatott szerpentineken élveztük a napsütést, adóztunk a kulinaritásnak bőséggel, és a gumijaink nullára koptak.

Az év lezárása méltóra sikeredett, 11 motorral kalandoztuk be Spanyolország, Gibraltár és Portugália legszebb részeit, fürödtünk a tengerben és az óceánban is, sajnos láttunk rengeteg erdőtüzet, már-már Korzikát megszégyenítő kanyargós kalandokat éltünk át, majmokat etettünk, 2000 méter feletti hágón csavarogtunk, western filmbe csöppentünk, kilenc emelet mély kútban lépcsőztünk, bikaviadalt tartottunk, ahol a torreádor és a „bika” is túlélte. Jártunk a legnyugatibb és a legdélebbi pontján Európának.

Összefoglalásként a 10 túra adatai:  35,000 km motorozás, 110 nap túrázás, 100 nap hotelszoba, 21 fel- és leszállás repülővel, 4655 méter magasan, -212 méter mélyen, 29 ország, együtt 313,000 km, 93 motoros, 22 utas, egymillió élmény együtt.

Pár nap múlva már a 2018-as túranaptárral jelentkezünk. Ha szeretnéd átélni velünk az élményt, akkor téged is szívesen látunk valamelyik Élményfaktorral teli túránkon.